Pages

Wednesday, October 28, 2015

Yine mi Seçim?

1 Kasım seçiminden büyük ihtimalle bir koalisyon mesajı çıkacak yine. 7 Haziran'daki seçim sonuçları da koalisyona işaret etmişti ama koalisyon kurulamadı. 7 Haziran'ın bir diğer mesajı da "barış" idi ama siyaset hiç umursamadı bu mesajı da.

Gergin bir Türkiye var. Siyasetteki kutuplaşmanın toplumsal yansımaları ile sokak tatsız. Bu gerginlik, tatsızlık aşılamadığı sürece, hiçbir seçim sonucu Türkiye için gelişme, kalkınma ifade eden bir yolun habercisi olamaz. Sandıktan ister tek parti, ister koalisyon çıksın. Artık, tek parti iktidarıyla da Türkiye'yi yönetmek eskiye göre çok ama çok daha zor. Nedeni, kutuplaşma. Ülkenin enerjisi ve zamanı boşa harcanıyor.

Türkiye ile ilgili yazı yazmaya ara vermiştim. Bu kargaşanın, bu kavganıın ortasında konuşmak istediklerimin yeri ve önemi olmadığını düşündüm. Medeni bir ortamda konuşabileceğimiz hiçbir konu Türkiye'nin gündemine giremezdi ölüm haberleri arasında. Üzüldük, üzüldüm ve hala çok üzgünüm yaşadığımız travmalara.

Umut var mı? Göremiyorum maalesef. Eğitimin çöktüğü, ekonomik temellerin güç kaybettiği, aydınlık insanların azaldığı, sanatın neredeyse hiç konuşulmadığı bir Türkiye var artık. Artık, kavga, gerilim, kan, düşmanlık, ırkçılık, ayrımcılık var.

Söyleyecek sözümün kalmadığını hissediyorum. Söylenecek herşeyi söyledim. Yazılacak herşeyi yazdım. Söylenenleri dinledim, yazılanları okudum. Ötekileştirmeyin dedik. Bölmeyin dedik. Demokrasi dedik. Hak, hukuk, adalet dedik. Anlaşılan o ki, daha da çok diyeceğiz ama siyasetin sağır kulağına ulaşamayacağız.

Anlamını yitirmiş gibi geliyor kelimeler, cümleler. Umudu olanları izliyorum. Neden umutlu olduklarını anlamaya çalışıyorum. Görüyorum ki, sadece umut taşımak gerektiğine inandıkları için umutlular. Elle tutulur bir gerekçeleri yok aslında umutlanmak için.

Çok gerekliymiş gibi, yine bir seçim. Üçüncü seçime hemen gidilmez artık ama 1 ya da 1.5 seneye kalmaz yeni bir seçimin konuşulmaya başlanması. Yaşadıklarımızdan, yaşatılanlardan anlıyorum bunu. Yani, pek sakinleşecek gibi değil Türkiye. Ama, insanlar ölmesin artık.

7 Haziran'da, Türkiye'nin toplumsal yapısını büyük ölçüde temsil eden bir parlamento resmi çıkmıştı karşımıza. Bir öncekine göre, demokrasi için, toplumsal barış için daha uygun bir zemin sunuyordu aslında. Siyasi güç ihtirasının kurbanı oldu 7 Haziran'ın oyları.

Vicadnın sağırlaştığı bir ülkede yaşıyoruz.

Arda Tunca
(İstanbul, 28.10.2015)